Auditul de management - Poza la minut a companiei tale

Auditul de management - Poza la minut a companiei tale


Auditul de management este similar unui control medical periodic, realizat pe toate ariile, făcut într-un singur loc, cu diagnostice și recomandări atât punctuale, cât și generale.

Acesta reprezintă primul pas făcut în vederea trecerii de la “managementul de bun simț” (ce generează multă incertitudine) către un management profesionist (ce poate genera coerență și certitudine).

Introducerea managementului strategic în discuții și decizii viitoare, precum și separarea acestuia de managementul operațional va reprezenta o schimbare majoră de gândire în ceea ce va însemna practică de management, în cadrul companiei, pe viitor. Așa cum Arhimede spunea “dați-mi un punct de sprijin și voi mută Pământul din loc”, fixarea dată de managementul strategic determină articularea corectă a companiei înspre obiectivele operaționale de atins.

O astfel de analiză din exterior care radiografiază, într-un interval scurt, knowhow-ul de management dintr-o organizație, oferă nu numai o “poză la minut” ci și recomandările necesare pentru trecerea la următorul nivel, cel al implementării “la firul ierbii” a managementului “predictibil”. Ar putea fi o expresie pleonastică pentru că rezultatul implementării managementului profesionist într-o companie este chiar predictibilitatea pe termen scurt, mediu și lung.

Pe lângă această radiografie, auditul de management vizează practicile și instrumentele, în general analizând toate ariile de management întâlnite în compania ta.

Din experiență noastră, analiza și implementarea unui audit de management poate dura între 6 și 8 săptămâni, în funcție de structura și complexitatea organizației.

Auditul de management este în sine un proces în care adevărurile cele mai dureroase vor ieși la iveală și care, odată acceptate, vor genera o serie de soluții și direcții noi.

Realizarea unui astfel de audit împreună cu profesioniști în domeniu îți va oferi o imagine foarte clară, atât în cifre, cât și în model de business, cu privire la situația afacerii sale.

Nevoia de opinie din exterior pe zona de management începe să-și facă simțită prezența și utilitatea atât în zona privată, cu preponderență, cât și, mai nou, în zona publică.

Dacă auditul de management părea până acum un instrument pe care doar companiile private mari îl folosesc, interesant este că aud din ce mai des oameni din zona politică care solicită “un audit extern pe partea de organizare” în primăriile în care organigramele și departamentele sunt atât de stufoase că până le parcurgi ai și uitat de unde ai început.

Așadar, mă bucură faptul că există o nevoie în creștere atât în zona privată cât și în cea publică, de a înțelege mai bine cum stăm din perspectiva managementului și de a avea o structură clară, eficientă și folositoare în activitatea zilnică.

Nevoia de simplificare și optimizare a practicii de management din organizații vine la pachet cu cealaltă nevoie stringentă de a “decodifica jargonul de management”, lucruri care pot fi făcute, în același timp, doar cu ajutorul “translatorilor”, adică a celor ce vorbesc “afacereza asta”.

Dacă vrei să afli mai multe despre ce înseamnă auditul de management și ce beneficii îți poate aduce, te invit, cu drag, să discutăm și să vedem împreună care este starea de sănătate a afacerii tale.